Kampania „Mistrzu, zwolnij” zainicjowana przez PZU oraz Policję rozpoczęła się 2 września i potrwa do końca miesiąca. Celem tego przedsięwzięcia jest zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez edukację kierowców na temat konsekwencji przekraczania prędkości. Akcja jest kontynuacją wcześniejszej kampanii „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, która 10 lat temu zyskała dużą popularność. Statystyki jasno pokazują, że problem z nadmierną prędkością nadal jest aktualny, dlatego działania prewencyjne są kluczowe.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu dotarcie do jak najszerszego grona kierowców, zachęcając ich do odpowiedzialnej jazdy. Organizatorzy przypominają, że w 2024 roku w Polsce doszło do ponad 21 000 wypadków, a niemal 1 900 osób poniosło śmierć na drogach. Statystyki te są alarmujące i pokazują, że nawet drobne przekroczenia prędkości mogą prowadzić do tragicznych skutków. Kampania ma na celu zmianę mentalności kierowców, aby traktowali bezpieczeństwo jako wspólną odpowiedzialność wszystkich uczestników ruchu drogowego.
W ramach kampanii, PZU planuje szereg działań, w tym emisję spotów telewizyjnych, które przedstawiają niebezpieczne zachowania na drodze. Do kierowców trafi milion naklejek z hasłem akcji, które będą wręczane przez Policję oraz pracowników PZU. W przestrzeni publicznej pojawią się także billboardy przypominające o zagrożeniach, które mogą wystąpić zwłaszcza w okolicy celu podróży. Kampania ma też na celu aktywizację społeczności, oferując możliwość udziału w konkursach oraz praktycznych zajęciach związanych z bezpieczną jazdą.
Źródło: Policja Legionowo
Oceń: Nowa kampania „Mistrzu, zwolnij” ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach w Markach
Zobacz Także